Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Termékek Menü

Kerékpár fajták

Webáruházunkban sok-sok kerékpár fajta közül választhatsz, ezért, hogy könnyebb legyen a kerékpár választás, bemutatjuk a legfontosabb és kevésbé ismert kerékpár fajtákat valamint felhasználási területeiket.

Trekking, avagy túra

Kényelmes vázgeometria, csomagtartó és súlyos csomagok elhelyezésére alkalmas váz a jellemzője.  Ötvözi a sportot a kényelemmel. Szilárd burkolatú, esetleg föld- vagy murvás útra való. Emelkedők nem okoznak akadályt, mindaddig, amíg szilárd burkolat van a kerék alatt. Vázgeometriája stabil és kényelmes, magas építésű, erős vázzal. Nagy átmérőjű kerekek, kevéssé ballonos, országúti vagy futóbordás mintájú gumikkal a kis gördülési ellenállás érdekében. Felszereltségében a kényelmet szolgálja a kissé hajlított kormány, rugós nyeregcső, állítható kormányfej. Jellemző felszereltsége a csomagtartó, sárvédő, láncvédő, újabban első teleszkóp és tárcsafék. Elsősorban kirándulásra, túrázásra való, de mindennapi közlekedésre is alkalmas kerékpártípus.

Ránézésre: magas váz, csomagtartó, sárvédő, enyhén hajlított kormány, esetleg rugós nyeregcső és állítható kormányfej.

Mountain Bike - MTB

Közkeletű elnevezései angol nevéből, a „mountain bike”-ból ered. A '80 évek elején, Amerikában, Colorado és California államban alakult ki ez a kerékpár típus. Elsősorban hegyes terepre, földutakra, ösvényekre való. Különleges tulajdonságai mind vázgeometriájában, mind felszereltségében megmutatkoznak. Meredek lejtőkön és emelkedőkön egyformán stabil, tapasztaltabbak nagyobb akadályok fölött is átjuthatnak vele. Tengelytávja hosszú, a hátsó kerék hátrább kerül a kerékpárostól a jobb kapaszkodás érdekében. Hajtóműve az akadályokon átjutás érdekében magasabbra kerül. Váza biztonsági okokból alacsony. Megjelenése különleges alkatrészek fejlődését indította el: kormányra szerelt váltókar, 3 fogaskerekes első hajtómű, első és hátsó teleszkóp, pillangó, majd 'V', később tárcsafék kialakulása szorosan összeköthető az MTB-vel. Elsősorban sportolási célra alkalmas, azoknak, akik kedvelik a természetet és az úttalan utakat.

Ránézésre: terepmintás, ballonos gumi, egyenes kormány, alacsony váz, első teleszkóp, 3 tárcsás első hajtómű.

29" MTB, 29er

29"-os (29er) hegyikerékpárok egy új kategória a kerékpár kategóriában. A konstrukciójuk a 26 colos kerékpárokból indul ki, de 29 colos kerekekkel szerelik és a vázgeometriája is megváltozott. Ez a kategória új keletű jelenség a hegyikerékpárok között. Az előnyük a nagyobb terepbírás a kevésbé technikai terepen, a 29" kerekek nagyobb átmérője nagyobb lendületed ad a lejtőkön. A kerekek nagyobb átmérője nagyobb stabilitást biztosít. A standardok közé tartozik  a teleszkópos villa és ennél a kategóriánál majdnem kötelező hidraulikus fékek. Ez a hegyikerékpár kategória azoknak a kerékpárosoknak ajánlott, akik a magasabb sebességeket kedvelik, vagy nem tudnak dönteni a cross és a hegyikerékpár között, mivel megfelelő gyorsaságot a közútakon és egyúttal nagy stabilitást a terepen biztosítanak. Ideális választás lehet a 190 cm feletti kerékpárosok részére is, mert egy mountain bike 26 colos kerekekkel és alacsonyabb vázgeometriával részükre már kevésbé megfelelő lehet.

Down-Hill

Down-hill (DH) hegyről lefelé! Extrém meredek lejtőkre, kizárólag lefelé, nagyon gyorsan! Különlegesen hosszú tengelytáv, extrén erős váz, hosszú rugóutú első és hátsó teleszkóp, nagy tömeg a jellemzője. A DH kerékpárosok motoros bukósisakot, kar és lábvédőt, gyakran a testet és gerincet védő vértet viselnek. Csak erős idegzetűeknek!

Ránézésre: brutálisan erős váz, nagyon hosszú teleszkópok

Országúti, avagy versenykerékpár

Országúti, magyarul versenykerékpár. Az első kifejezetten sportolásra tervezett kerékpárfajta. Minden alkatrésze a gyors haladást szolgálja. Nagy átmérőjű kerekek nagynyomású, vékony gumikkal. Erősen hajlított koskormány, mely erősen előrehajló, minimális légellenállású testtartást biztosít a különleges vázgeometriával együtt. Minimális tömeg. Rövid tengelytáv a gyors manőverezés érdekében. A kerékpár fejlődésére legjelentősebb hatású fajta, hiszen itt jelentek meg először olyan, ma már természetesnek újítások, mint a láncváltó és a különálló fékszerkezet. Hagyománya több mint 100 évre tekint vissza, olyan versenysorozatokkal, mint a Tour de Frace. Elsősorban országúti versenyzésre, kerékpározásra való.

Ránézésre: koskormány, nagy átmérőjű, vékony kerekek.

City - Városi kerékpár

Alapvetően városi közlekedésre tervezett kerékpár. Kialakításánál elsődleges szempont a kényelem. Alacsony átlépésű váz, magas, íves kormány, csomagtartó.

Ránézésre: erősen hajlított kormány, csomagtartó

Dirt

Lásd BMX. Hazánkban elterjedt „Dirt” kerékpárok kialakítása közelebb áll az MTB-hez, ezzel is mutatva, hogy a ezeket a kerékpárokat elsősorban természetes helyeken, nem kiépített pályákon használják.

Ránézésre: robusztus, külön megerősítésekkel ellátott vázú MTB

Triál kerékpár

A motoros triál sportból ered, első feljegyzések szerint Spanyolországból. Természetes vagy mesterséges akadályok legyőzéséből áll a sport. A versenyzőnek az akadályokat lábletétel nélkül kell teljesíteni. Helyben állás, helyből ugrás (végig a kerékpáron) természetes része ennek a sportnak. A triál kerékpárok 26” kerékkel, ballonos, vastag gumikkal, nagyon alacsony vázzal készülnek, nagyon fontos szempont a súly.

Ránézésre: nagyon alacsony váz, gyakran nyereg nélkül, vastag gumik

BMX kerékpár

Honnan máshonnan, mint California-ból ered ez a kerékpár is, eredetileg a cross és salakmotor versenyek kerékpáros változataként. Rövidesen több ágra szakadt a sport, ezeknek megfelelő kerékpárokkal. A legjelentősebb irányzatok: Street, Park, Vert, Dirt, Flatland. A kerékpárok kerékmérete 18”-24” között változik, jellemző méret a 20”. A legismertebb a „Freestyle” irányzat, mely különböző trükkök végrehajtásából áll, illetve a „Dirt” irányzat, mely földes, buckás pályákon való versenyzést, ugratást jelent.

Ránézésre: vastag, erősített váz, ballonos gumik

Cross kerékpár

A túrakerékpár sportos változata. Jellemzően a túrafelszerelések (csomagtartó, sárvédő) elhagyásával alakul ki. Azoknak, akik vegyes terepen, kifejezetten sportolási szándékkal kerékpároznak, de a kényelem is fontos számukra.

Ránézésre: trekking kerékpár, csomagtartó és sárvédő nélkül, egyenes kormánnyal

Cyclo-Cross kerékpár

Ez a kerékpár egy nagyon érdekes állatfajta. Az MTB és az országúti kerékpár ötvözete. Geometriája országúti, hajlított koskormánnyal. Fékszerekzete „V”, mint az MTB kerékpárokon, gumija terepmintázatú, bár vékonyabb, és kerékátmérő is az országútinál szokásos 28”.

Ránézésre: országúti, terepmintás gumival és „V” fékkel

Fitness vagy hibrid kerékpár

Az országúti kerékpár kényelemesebb kivitelű változata. Egyenes kormány, elöl három fogaskerékkel ellátott hajtómű.  Azoknak, akik szeretik az országúti kerékpározást, a suhanást, de nagyobb kényelemre vágynak.

Ránézésre: Országúti kerékpár,egyenes kormánnyal